poniedziałek, 1 listopada 2010

1 listopada

Tak dzisiaj Święto Wszystkich Świętych. Jak już mówili ojcowie każdy dzisiaj obchodzi swoje imieniny więc powinniśmy się cieszyć. Mi jednak nie jest zbytnio do śmiechu. To święto, cmentarz zawsze kojarzy mi się ze smutkiem, przygnębieniem. Z życiem, które się zakończyło na ziemi. Z ludźmi, których możesz już nigdy nie spotkać. Chodząc dzisiaj po cmentarzu starałam się dostrzec ludzi, którzy nie są smutni lub przygnębieni. Mało kto się uśmiechał.
Co roku chodzimy na cmentarz aby postawić znicze na grobach naszych bliskich, znajomych, aby się pomodlić za ich duszę. W tym roku jednak zaczęłam się zastanawiać ilu ja tak naprawdę znałam ludzi, których odwiedzam groby? Co roku idę aby postawić znicze u rodziny, a tak naprawdę większości nie znałam. Może słyszałam coś z opowiadań rodziców czy reszty rodziny. Jednak  najczęstszą odpowiedzią na pytanie: Kto to jest? była: Ty ich nie kojarzysz. I tak zastanawiając się doszłam do wniosku, że chodzę do ludzi, którzy są mi bliskimi, ale ich nie znam. Mam nadzieję, że Bóg kiedyś tam u góry pozwoli nam się poznać.
Czy do mnie też będą przychodzić bliscy i będą się zastanawiali kim tak naprawdę jestem? Mam ogromną nadzieję, że tak nie będzie. I taka sytuacja z dzisiejszego dnia:
Gdy staliśmy nad grobem dziadków Ala poprosiła o jeden znicz. Rodzice się zdziwili gdyż już na tym grobie postawiliśmy jednak dali jej. Ona wzięła i poprosiła aby ktoś go zapalił. Potem poszła jeden grób dalej, postawiła znicza i pomodliła się. Gdy zapytał się ktoś czemu to zrobiła powiedziała, że ten grób wyglądał na niezadbany i żaden znicz się na nim nie palił więc ona zapaliła tego.

To tyle na dzisiaj. Życzę wszystkim dobrej nocki ;)

2 komentarze:

  1. W Waszej rodzinie jest bardzo dużo dobrego! Każdy to zauważy w Waszym zachowaniu... Co i raz słyszę i widzę nowe świadectwa dbania o bliźniego, pomocy, patrzenia na drugą osobę. Widzę jak pomagacie sobie wzajemnie, jak jesteście razem. Miłość Wasza w rodzinie jest wielka i piękna! Pozazdrościć...
    Dziękuję za kolejne świadectwo!
    Wszystkiego najlepszego z okazji wspólnego naszego świętowania dzisiaj!:)
    Uśmiechu! :)
    +

    OdpowiedzUsuń
  2. Ala dała czadu! Pozdrawiam Cię i życzę owocnej, "zaduszkowej" zadumy.

    OdpowiedzUsuń