poniedziałek, 18 października 2010

Kocham Cię...

Zacznę od tego co mi się wczoraj przytrafiło.
Ostatnio miałam gorsze dni. Weszłam do pokoju aby oglądnąć jakiś film i była tam Dorotka. Z przyzwyczajenia spojrzałam na komórkę aby zobaczyć godzinę, a przy okazji czy czeka może jakiś sms. Nie było smsa i wtedy powiedziałam (tak sama do siebie) nieświadoma, że Dorota to usłyszy -"Nikt mnie nie kocha. Jak zwykle." Oczywiście powiedziałam to ze smutkiem na twarzy. Jak wyszłam i po chwili wróciłam dostałam smsa. Był on od Dorotki i brzmiał -"Ja Cię kocham :* " Wiecie jak mi się wtedy miło zrobiło. Od razu pojawił się na twarzy uśmiech.
No właśnie. Dlaczego taki tytuł? Wiemy, że nasze rodzeństwo, nasi rodzice, przyjaciele czy chłopak/dziewczyna nas kocha. Czasami jednak miło jest usłyszeć te słowa od bliskich, od kogoś kogo ty także kochasz, na kim Ci zależy. Wiesz wtedy, że tej osobie też na tobie zależy. Często zdarza się tak iż uważamy, że raz powiedzieliśmy kiedyś to słowo i już nie musimy tego robić bo ta osoba wie o tym, że ją kochamy. Uważam jednak, że jedno Kocham Cię na całe życie nie wystarczy. Myślę, że tak samo jest między nami, a Bogiem. Nawet gdy kiedyś powiedzieliśmy Bogu, że go kochamy i tak odwracamy się od niego poprzez grzech. Nie okazujemy mu tej miłości cały czas. On jednak powiedział na kiedyś, że nas kocha, a nawet udowodnił to. Pokazał jak wielka jest jego miłość umierając na krzyżu za nas, a potem zmartwychwstając abyśmy mieli życie wieczne. Czytając Pismo Święte  znajdziemy jeszcze dużo dowodów Jego miłości. Bóg kochał ludzi kiedyś, kocha dziś i nigdy nie przestanie kochać. Zależy Mu na nas dlatego tak często możemy usłyszeć od Niego  "Kocham Cię". Uważam, że w dzisiejszych czasach dowodem jego miłości jest możliwość przystąpienia do Sakramentu pokuty i pojednania. Każdy grzeszy i tym rani Boga, ale Bóg nas kocha więc odpuszcza nam nasze złe uczynki. Po spowiedzi mamy czyste serca i wtedy łatwiej jest nam powiedzieć Bogu kolejny raz, że Go kochamy.
Dlatego jeżeli powiedziałeś już kiedyś Kocham Cię to warto powiedzieć to jeszcze raz Słowa te przybierają wtedy większego znaczenia.


Dziękuje Dorotko za te słowa ;) Wiele dla mnie znaczą. Ja także Cię Kocham ;*

Myślałam, że będzie tego mniej. Tak przyszło podczas pisania ;)

6 komentarzy:

  1. Wierze w miłość, która się odnawia każdego dnia. W miłość, która nie buduje na jednym krótkim "kocham", ale na ponawianiu tego "kocham" w każdej chwili. Dzięki za wpis! Odkrywasz piękną prawdę; że miłość nie jest statyczna, ale dynamiczna i jedno "kocham" nie wystarczy...
    Piękne świadectwo miłości siostrzanej:)
    Uśmiechu:)
    +

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ważny wpis. Zgadzam się - czasem trzeba kolejny raz powiedzieć "kocham".

    Bardzo się cieszę że zaczęłaś pisać!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Do słowa Kocham przydają się też czyny, ale same czyny bez słowa też znaczą mniej...bo niby wiemy, ale jako ludzie lubimy się przekonywać na nowo. A poza tym temu, który mówi Kocham, łatwiej jest utwierdzać się w tym uczuciu do drugiej osoby. Znam to z doświadczenie, gdy zabraknie słowa czyny także mogą zniknąć.
    A tak dodatkowo pioseneczka:
    http://www.youtube.com/watch?v=UrIiLvg58SY&ob=av2e
    Dobrego pisania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję! Wiesz Ola...to był taki mój mały spontaniczny wyraz miłości do Ciebie, do innych. Bardzo często pokazujemy tę miłość przez drobne uczynki, przez dobre słowo ;) Ja też się cieszę, że piszesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne słowa, ważne tylko, aby ich nie nadużywać ;) Powiedzieć komuś Kocham, oznacza też podświadomie ofiarować mu się. Cieszę się Olu, że piszesz;)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Miłość" krótkie słowo a znaczące tak wiele.
    Ważne jest żeby kochać i ważne, żeby to wypowiadać. a tak wgl. to nie ma juz nic do dodania bo reszta to napisała;)
    Te quiero ;**

    OdpowiedzUsuń